Візитна картка бібліотеки

Аналітична довідка
Бібліотека розташована на першому поверсі загальноосвітньої школи.
Займає ізольоване приміщення. 
Загальна площа - 84 м*
     -  абонемент - 12 м*
     -  книгосховище для навчального фонду і художньої літератури - 72 м*
Бібліотечне оснащення:     
      -  стелажі  –  28        
      -  столи  –  3
      -  книжкові шафи  -  2  
Освітлення відповідає санітарно – гігієнічним вимогам

Фонд бібліотеки
Фонд бібліотеки укомплектовано літературою:
Основний бібліотечний фонд (без урахування підручників) - 12271 прим.
·  психолого – педагогічні науки – 1069       
·  суспільно – політичні науки – 1037            
·  прикладні науки – 196               
·  природничі науки – 210            
·  література, мовознавство – 199                    
·  мистецтво і спорт – 243             
·  художня література - 9264       
·  довідкова література – 53
·  підручники  - 2427 прим.
Фонд розставлено за таблицями ББК.
Режим збереження фонду дотримується.
До фонду відкритий доступ.

Відвідувачі бібліотеки
Послугами нашої бібліотеки користуються: 
     -  учні - 126 
     -  учителі -18
     -  батьки та представники місцевої громади - 11
Роль бібліотеки 
у навчально–освітньому процесі школи
  
Головна мета школи – забезпечення всебічного розвитку особистості шляхом навчання та виховання.
 Шкільна бібліотека, здійснюючи бібліотечно-інформаційне забезпечення навчально виховного процесу, відповідно до мети, над якою школа працює,  разом з педагогічним колективом виконує єдину для школи державну програму національної освіти та виховання учнів.
Свою діяльність бібліотека спрямовує на реалізацію державної політики в галузі культури, обґрунтовану в Стратегії розвитку бібліотечної справи на період до 2025 року «Концепція якісних змін бібліотеки задля забезпечення сталого розвитку України. (Розпорядження КМУ №219-р від 23.03.2016 р.)
Керується законодавчо-нормативними документами:
·     Законом України «Про бібліотеку і бібліотечну справу»;
·     Законом України «Про освіту»;
·     «Положенням про шкільну бібліотеку» 

     Проблемна тема, над якою працює бібліотека:
     «Особистісно – орієнтований розвиток школяра шляхом гармонійного поєднання та взаємодії шкільного та сімейного виховання»

     Актуальність теми:
     Особистісно орієнтована модель навчання і виховання ставить сьогодні у центр уваги учня як особистість, у формуванні якої немала роль відведена  книзі. З книг діти черпають інформацію про оточуючий їх світ, всесвіт, уявлення про добро і зло, про правила поведінки в соціумі, книга має великий виховний вплив на формування духовної культури особистості.
     Саме шкільній бібліотеці, у тісній співпраці з педагогами, належить велика просвітницька робота у прилученні підростаючого покоління до духовної  спадщини через виховання інтересу до книги.

      У своїй роботі над проблемною темою працюю над завданнями: 
·     володіти вмінням співвідносити форми і методи роботи з моральними потребами і мотивами поведінки учнів;
·     володіти вмінням через книгу формувати творчу особистість;
·     залучати кожного до різносторонньої діяльності;
·     звертати посилену увагу до особистості кожного учня.

Основні
завдання та напрямки роботи бібліотеки 

Завдання шкільної бібліотеки:
·     сприяти реалізації державної політики в галузі освіти, розвитку виховного процесу, вихованні в учнів культури національної свідомості, виховання дбайливого ставлення до книги як головного джерела знань;
·     виховувати в учнів інформаційну культуру читання, формування вміння користуватись бібліотекою, її послугами, книгою;
·     забезпечувати ріст професійної компетентності педагогічних кадрів;
·     сприяти самоосвіті учнів за допомогою різних форм і методів бібліотечної роботи.

Діяльність бібліотеки спрямована на:
·     комплектування, обробку та збереження основного бібліотечного фонду та фонду навчальної літератури;
·     організацію та ведення довідкового апарату бібліотеки;
·     ефективне обслуговування користувачів бібліотеки шляхом надання інформаційно-бібліографічної підтримки навчальної, творчо-пізнавальної, самоосвітньої діяльності учнів.

Основні напрямки роботи бібліотеки:
·     формування інформаційно-бібліографічної культури учнів шляхом проведення уроків інформаційної культури;
·     вивчення, формування та задоволення потреб у книгах та інформації;
·     популяризація літератури шляхом проведення масових заходів спільно з педагогічними працівниками, активом бібліотеки;
·     робота з батьками, анкетування, опитування;
·     формування книжкового фонду бібліотеки, робота з фондом підручників.

Немає коментарів:

Дописати коментар